Exkurze do výrobního závodu Audi Ingolstadt

Ve středu 8. dubna se studenti 1. – 3. ročníků oboru strojírenství vydali na dlouho plánovanou exkurzi do závodu Audi v německém Ingolstadtu.

Autobus mohl vyjet v plánovaných 5.30 hod., všichni účastníci byli přesní jako hodinky. Do Ingolstadtu jsme přijeli v 10.00 hod., to už jsme věděli, že rozmary dubnového počasí tentokrát hrají v náš prospěch, protože teploměr ukazoval příjemnou teplotu a svítilo sluníčko. Teplé bundy jsme mohli nechat v autobuse a místo nich jsme nasadili sluneční brýle.

Provázeni průvodkyní jsme se vydali na procházku historického středu města. Škoda, že někteří tak po hodině už měli pocit, že by je kulturní a historické poznatky mohly zcela zahltit a začali se tak dožadovat rozchodu. Plán výletu s osobním volnem počítal, a tak už stačilo dohodnout jen místo a čas pozdějšího srazu. Pochvalu si zaslouží asi 7 statečných, kteří historickou prohlídku města vydrželi až do konce, zdrželi se jakýchkoliv poznámek a ocenili fundovaný výklad paní průvodkyně.

V 13.00 hod. jsme odjížděli na plánovanou prohlídku závodu Audi. Audi Fórum, jak se celý areál jmenuje, je jen kousek za městem. Prohlídku jsme měli naplánovanou od 15.30 hod., proto jsme měli asi 2 hodiny čas na návštěvu Audi muzea, které prezentuje 100 let starou historii automobilismu až po současnost a nachází se také v areálu Audi. Nové modely aut jsme si pak mohli prohlédnout a vyzkoušet v zákaznickém centru.

Přesně v 15.30 hod. jsme si už nasazovali sluchátka a poté jsme firemním autobusem odjížděli do první výrobní haly, jejíž návštěva byla součástí exkurze.

Audi závod v Ingolstadtu zaujímá plochu asi 280 fotbalových hřišť a v roce 2014 tady vyrobili 572 022 kusů aut. V tomto závodě se vyrábí modely Audi A3, Audi A4, Audi A5 a Audi Q5. Během naší prohlídky jsme viděli výrobu modelu Audi A3. Navštívili jsme lisovnu a konečnou montážní halu. Průvodkyně nám vysvětlila základní úkony celé výroby tohoto vozu. Mohli jsme obdivovat dokonalou souhru zaměstnanců a špičkových robotů. Průvodkyně přiblížila nejen jednotlivé technické postupy, ale také poukazovala na firemní politiku, v jejímž středu je vždy na prvním místě zaměstnanec, protože jen spokojený zaměstnanec může odvádět dokonalou a bezchybnou práci.

Čas vyměřený na prohlídku provozu uběhl jako nic a přesně v 18.00 jsme se vydali na zpáteční cestu. Cesta probíhala hladce a kolem 22.30 jsme dorazili do Příbrami.

Už jsme viděli výrobu Škodovek, BMW a teď Audi. Nějaká přání ještě máme (třeba Mercedes – Benz), takže příště třeba na shledanou ve Stuttgartu.

V.Humlová