Přizpůsobte předvolby souhlasu

Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii souhlasu.

Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu.... 

Always Active

Nezbytné soubory cookie jsou nutné k aktivaci základních funkcí tohoto webu, jako je poskytování zabezpečeného přihlášení nebo úprava předvoleb souhlasu. Tyto soubory cookie neukládají žádné osobní údaje.

No cookies to display.

Funkční soubory cookie pomáhají provádět určité funkce, jako je sdílení obsahu webových stránek na platformách sociálních médií, shromažďování zpětné vazby a další funkce třetích stran.

No cookies to display.

Analytické soubory cookie se používají k pochopení toho, jak návštěvníci interagují s webem. Tyto soubory cookie pomáhají poskytovat informace o metrikách, jako je počet návštěvníků, míra okamžitého opuštění, zdroj návštěvnosti atd.

No cookies to display.

Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních indexů webových stránek, což pomáhá při poskytování lepší uživatelské zkušenosti pro návštěvníky.

No cookies to display.

Reklamní soubory cookie se používají k poskytování přizpůsobených reklam návštěvníkům na základě stránek, které jste dříve navštívili, a k analýze účinnosti reklamních kampaní.

No cookies to display.

Elektrikáři ve Škoda auto

Z výrobního závodu Valeo se studenti třetího ročníku elektrotechniky přesunuli do Mladé Boleslavi, kde sídlí Škoda auto. Celá prohlídka začala v muzeu, kde se dozvěděli informace o historii firmy, loga, přes vyhoření závodu, až po vize do budoucna. Historie byla zajímavá, ale auta budoucnosti byly rozhodně pro mladou generaci zajímavější. Z muzea jsme se přemístili do depozitáře, kde se nachází sbírka prototypů a sportovních vozů.  

O historii už víme všechno důležité, a tak se jdeme podívat přímo do výrobního závodu.  Opět počítáme s tím, že tam bude nejvíce využitá automatizace a minimální lidská práce. Při vstupu do svařovací haly vidíme zejména roboty, svařující jednotlivé díly. Jinak všechno jede automaticky, dokud nenastane nějaká porucha. Ze svařovny jsme přešli do lisovací haly. I tam už je nejvíce obsažena automatizace a lidé tam jsou pouze pro skládání výsledných součástí. Bohužel nebylo možné se podívat do té nezajímavější části a to montážní haly, kde “skládají” auto dohromady a na konci vyjede auto. Neumožnili nám to z důvodu výroby nových typů aut, které by mohl někdo z návštěvníků vyzradit. Kdy tuto halu otevřou veřejnosti, sami zatím vůbec neví. Doufejme, že to bude možné vidět s dalšími ročníky. 

Tento typ exkurze má studentům ukázat, jak důležitá je automatizace, robotika a celkově technický obor v reálném životě. 

Ing. Jana Sladká

ELE