Přizpůsobte předvolby souhlasu

Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii souhlasu.

Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu.... 

Always Active

Nezbytné soubory cookie jsou nutné k aktivaci základních funkcí tohoto webu, jako je poskytování zabezpečeného přihlášení nebo úprava předvoleb souhlasu. Tyto soubory cookie neukládají žádné osobní údaje.

No cookies to display.

Funkční soubory cookie pomáhají provádět určité funkce, jako je sdílení obsahu webových stránek na platformách sociálních médií, shromažďování zpětné vazby a další funkce třetích stran.

No cookies to display.

Analytické soubory cookie se používají k pochopení toho, jak návštěvníci interagují s webem. Tyto soubory cookie pomáhají poskytovat informace o metrikách, jako je počet návštěvníků, míra okamžitého opuštění, zdroj návštěvnosti atd.

No cookies to display.

Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních indexů webových stránek, což pomáhá při poskytování lepší uživatelské zkušenosti pro návštěvníky.

No cookies to display.

Reklamní soubory cookie se používají k poskytování přizpůsobených reklam návštěvníkům na základě stránek, které jste dříve navštívili, a k analýze účinnosti reklamních kampaní.

No cookies to display.

2.IT na workshopu robotiky v Národní technické knihovně

V úterním mrazivém ránu 13. 12. 2022 se polovina studentů z třídy 2.IT společně s jejich třídním učitelem Ing. Martinem Švejdou vypravila na exkurzi do Národní Technické Knihovny nacházející se v pražském Kampusu Dejvice. Doprava do hlavního města Prahy i zpět byla zajištěna linkovou autobusovou dopravou. Hlavní náplní programu v NTK byla robotika, přičemž program byl rozdělený na dvě části: Teorie – Praxe.
Zprvu měli studenti teoretickou přednášku o základech (bezpečnosti, zájímavostech atd.) robotiky, poté se přesunuli do počítačové učebny a kolaborativním robotem UR3e, kde si právě na tomto robotu zkoušeli jeho základní ovládání. Zkoušeli např. programovat chod činnosti robota tak, aby skládal dominové kostky.
Pak se studenti zabývali prací v 3D grafickém programu zvaném Rhinoceros a také s tímto programem spojeným ve vizuálním programovacím jazyce Grasshopper, přičemž některé výtvory studentů byly následně nakresleny robotem, který je maloval fixou držící ve svém tzv. gripperu. Velká výhoda pro studenty  byla v tom, že když si nevěděli s něčím rady, tak se zkrátka zeptali a lektoři, kteří po celou dobu studenty vedli, velice ochotně pomohli. V Národní technické knihovně žáci strávili přibližně 4 hodiny, které utekly velmi rychle. Přitom také na vlastní oči viděli, kde jejich třídní učitel studoval a mohli se inspirovat, kam může jejich studium pokračovat. Jako píšící účastník této exkurze musím uznat, že byla opravdu vydařená.

Následuje několik fotografií.

JT, 2.IT

ELE